Åpningstiden for mottaket ved NAV Hadsel endres til kl 10:00 – 14:00 mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Onsdager er det stengt. Endret åpningstid gjennomføres som en prøveordning ut året og skal evalueres. |
Måten NAV leverer sine tjenester til brukerne har endret seg mye de senere årene. Det er en betydelig utvikling av nye kanaler, som gjør at NAV oftere kan tilby tjenester som er godt tilpasset behovene til de ulike brukergruppene. Tilbudet av nye kanaler og tjenester har ført til en vesentlig nedgang i antall personer som oppsøker NAV-kontoret.
Åpningstiden reduseres for å kunne gi enda bedre tjenester til innbyggerne. Ressursene blir mer konsentrert over til veiledning og oppfølging av de brukerne våre som trenger det mest og NAV får muligheten til å være mer aktive ut mot arbeidsgiverne, der mulighetene for jobb faktisk er.
Videre har NAV et mål om å styre brukerne over til planlagte møter på NAV-kontoret, da de er mer effektive og øker sannsynligheten for å få folk i jobb. Uavhengig av åpningstiden i mottaket, blir avtalte møter med brukerne og arbeidsgiverne gjennomført hver dag. Ønsker du å komme i kontakt med NAV vil du fortsatt kunne ringe NAV kundesenter hver dag mellom kl. 08:00 – 15:30.