DigiHelsestasjon gjør det mulig å kommunisere med helsestasjonen og skolehelsetjenesten på nett. Meldingene kommer direkte inn i den elektroniske pasientjournalen (EPJ). Du kan få varsel om ny time, påminnelser og mulighet til å avbestille timer på nett.
Med DigiHelsestasjon kan du:
- sende og motta meldinger fra helsestasjons- og skolehelsetjenesten
- se avtaler og avbestille avtaler
- få varsler om planlagte avtaler på tekstmelding eller e-post
Du logger deg på helsenorge.no med elektronisk ID, som for eksempel BankID, enten via nettside eller app. Du får også fort tilgang til DigiHelsestasjon med Civis appen
Hva er DigiHelsestasjon?
DigiHelsestasjon er meldingstjenesten som benyttes mellom kommunal helsestasjon og innbygger. Her kan du som innbygger sende og motta meldinger, få oversikt over avtaler, informasjon om hva som skjer på neste kontroll, motta varslinger, mulighet for å be om endring/avbestilling av time og få tilgang til relevant informasjon.
Hvordan logger jeg meg inn?
For å logge inn på Helsenorge kan innbyggerne bruke BankID, BankID på mobil, Buypass ID eller Commfides e-ID. Innloggingen har høyeste sikkerhetsnivå, og det er dermed mulig å utveksle helse opplysninger.
Foreldre har tilgang til sine barns tjenester basert på foreldreansvaret som er definert i folkeregisteret.
Er det trygt å sende sende og motta meldinger via DigiHelsestasjon?
Brukere og pårørende kan enkelt og trygt sende og motta meldinger. Meldingene kan inneholde sensitive opplysninger siden løsningen krever sikker innlogging, slik som Bank ID på mobil.
Alle meldinger lagres i den elektroniske pasientjournalen (EPJ), og både brukeren og kommunen har dermed god dokumentasjon. Løsningen legger også til rette for direkte kontakt mellom helsetjenesten og pårørende, og kommunen kan motta færre unødvendige telefoner.
DigiHelsestasjon video
Dersom du ikke er digital, kan du som vanlig ta kontakt med helsestasjonen på telefon i våre åpningstider.
76 16 42 20
Mandag – torsdag: kl 09-11 | 12-15 | Fredag: 10-11 | 12-14