Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
A A A
Sist oppdatert 17. sep. 2021 kl. 15:23

Informasjon om koronasituasjonen fra Hadsel kommune

Hadsel kommunes koronatelefon:  417 04 502 (åpen hverdager 08.30-11.00 og 13.00-14.30)

Informasjon om koronavaksinering (vaksinasjonstelefon: 41 70 44 45, betjent hverdager 12.00 - 15.30). 

Klikk her for venteliste og timebestilling

Information in English

Les mer...

Informasjon om fakturaer fra Hadsel kommune

office-620822_1920 2021-03-02

Hadsel kommune tok i bruk nytt økonomisystem 1. januar 2021. Dette kan innebære noen endringer for deg som mottaker av faktura fra kommunen. 

Hadsel kommune som fakturautsteder kan ikke påvirke hvilken kanal du vil få fakturaen i. Du styrer dette fullt og helt på egen hånd.

Avtale om eFaktura må opprettes på nytt 

Eksisterende eFaktura-avtaler er avsluttet, og ny avtale må opprettes (for å fortsatt få faktura via eFaktura).

Kunder som benytter BrevGiro må selv ordne med utfylt giroblankett. Det oppfordres til å ta i bruk AvtaleGiro. Ved oppretting av en slik avtale, bruker du AvtaleGiro-referansen oppgitt på siste faktura, som er det samme som KID-nummer på fakturaen.

Alle eksisterende AvtaleGiro-avtaler er flyttet til det nye økonomisystemet.

Vi har i tillegg fått nytt kontonummer. Det nye kontonummeret, som står på fakturaen, er 4612.36.60595. (Legg for øvrig merke til at de kommunale foretakene har egne kontonumre).

Slik fungerer utsendelsen

Som nevnt er det innbyggeren selv som styrer hvilken måte fakturaen fra kommunen leveres på. Før en faktura sendes fra oss, gjøres det en automatisk sjekk mot de ulike alternativene og systemet velger øverste mulighet i følgende prioriterte rekkefølge:

  1. Avtalegiro
  2. eFaktura
  3. Vipps Regning
  4. Digital postkasse innbygger
  5. E-post
  6. Blankett/Papir

Fakturaen sendes i den øverste rangerte kanalen som er aktiv. Altså AvtaleGiro for dem som har valgt det. Om du ikke har AvtaleGiro, sjekkes det om du har eFaktura og så videre. Dersom du ikke har noen digitale alternativer aktivert, sendes fakturaen altså per papirpost.

På fredag 26. februar ble faktura på de kommunale eiendomsgebyrene for 1. kvartal 2021 sendt ut. 

Om du nå har mottatt fakturaen på Digipost, er grunnen at det var første digitale treff hos deg. 

Hvordan opprette ny eFaktura?

Har kommunen registrert epost/mobil til deg, har du også mottatt en automatisk henvendelse fra Hadsel kommune via Visma Autoinvoice, som forteller at Hadsel kommune ønsker å sende eFaktura til din nettbank. I henvendelsen er det også en link til å få opprettet eFaktura-avtalen.

Du velger selvsagt selv om du vil opprette avtalen via link, eller om du vil gjøre det selv i nettbanken din. 

Både eFaktura-referanse og AvtaleGiro-referanse står oppgitt på fakturaen du har mottatt.

Har du ytterligere spørsmål, send dem til fakt@hadsel.kommune.no.

 

Tip a friendTips en venn