Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
A A A
Sist oppdatert 20. okt. 2021 kl. 08:25

Informasjon om koronasituasjonen fra Hadsel kommune

Hadsel kommunes koronatelefon:  417 04 502 (åpen hverdager 08.30-11.00)

Informasjon om koronavaksinering (vaksinasjonstelefon: 41 70 44 45, betjent hverdager 09.30 - 11.30). 

Klikk her for venteliste og timebestilling

Information in English

Les mer...

Hva er samordnet barnehageopptak?

Hovedopptak av barn er samordnet for alle kommunale og private barnehager i Hadsel kommune, og organiseres av sektor oppvekst.
Styrerne for alle barnehagene møtes, gjør samlete vurderinger av søknadene og lager innstilling til opptak.

Hver barnehage gjennomfører eget opptak, og sender ut brev med vedtak til søkerne. Disse brevene sendes ut andre uka i mars. De foresatte svarer på tilbudet med en svarfrist på ca 10 dager.

Plassene i hovedopptak tildeles vanligvis fra 1. august.

Søkere som ikke tildeles plass i hovedopptaket, får vedtak med avslag om plass. Disse barna blir satt på prioritert venteliste, og får tilbud om plass fortløpende dersom det blir ledig plass.  I brevet er det nærmere begrunnelse for avslaget og informasjon om klageadgang.

Søknadsfrist for hovedopptaket er 1. mars hvert år. Hovedopptaket blir kunngjort i lokalpressen og på kommunens internettside.

For å være med på det årlige hovedopptaket, må søknaden være registrert innen 1. mars.
Søkanden sendes digtitalt via vår digitale søkerportal - lenke til Visma foresatteportal er her.
I søknaden prioriterer du de aktuelle barnehager.

Det er viktig at søknaden fylles ut nøyaktig. Om ditt barn har særskilte behov som det skal tas hensyn til, må dette dokumenteres skriftlig. Vedlegget kan knyttes til den elektroniske søknaden. Du kan også ettersende vedlegget per post til Hadsel kommune

 

Publisert | Oppdatert 17. februar 2021