Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
A A A
Sist oppdatert 22. sep. 2021 kl. 19:05

Informasjon om koronasituasjonen fra Hadsel kommune

Hadsel kommunes koronatelefon:  417 04 502 (åpen hverdager 08.30-11.00 og 13.00-14.30)

Informasjon om koronavaksinering (vaksinasjonstelefon: 41 70 44 45, betjent hverdager 12.00 - 15.30). 

Klikk her for venteliste og timebestilling

Information in English

Les mer...

Hadsel kommune skal bli ny på nett

Teamet som skal jobbe med prosjektet: fra venstre: Gaute Gjerløw Remen (Nettrakett), Heidi Torkildson Ryste (Hadsel kommune), Elise Teigen (Hadsel kommune), Line Suhr Johansen (Nettrakett) og Atle Nielsen (Hadsel kommune). Foto: Tuva Rørvik Nilsen  2021-05-07

Teamet som skal jobbe med prosjektet: fra venstre: Gaute Gjerløw Remen (Nettrakett), Heidi Torkildson Ryste (Hadsel kommune), Elise Teigen (Hadsel kommune), Line Suhr Johansen (Nettrakett) og Atle Nielsen (Hadsel kommune). Foto: Tuva Rørvik Nilsen  

Til høsten får Hadsel kommune en helt ny hjemmeside, som skal gjøre det enklere for innbyggere å finne frem til tjenestene. Vesterålsfirmaet Nettrakett AS skal lage siden.

- Vi ser at det er en del ting som ikke fungerer godt nok på dagens hjemmeside og det vil vi gjøre noe med. Hjemmesiden er hjertet i informasjonsarbeidet til kommunen og skal gjøre det enkelt for innbyggere, besøkende og samarbeidspartnere å finne frem til de tjenestene de trenger, sier fagleder for kommunikasjon, arkiv og politisk sekretariat, Heidi Torkildson Ryste.

Etter en konkurranse hvor tre selskaper ble invitert til å sende inn tilbud, falt valget altså på Nettrakett AS.

- Vi i Nettrakett er glade og ydmyke for at vi ble valgt som leverandør av Hadsel kommunes nye nettsider. Vi ser frem til å utvikle en nettløsning, i samarbeid med arbeidsgruppa, som hjelper både kommunen og dens innbyggere, sier daglig leder Line Suhr Johansen.

- Vi gleder oss veldig til å samarbeide med Nettrakett. De har kommet med gode løsninger på behovene våre, og så er det selvsagt flott at de er et lokalt selskap, sier Ryste.

Den nye siden skal etter planen lanseres i september og vil bli utviklet i tett samarbeid med en arbeidsgruppe i kommunen og testing. Det er også et krav at siden skal ha universell utforming. Det vil si at den skal nå alle, uavhengig av om de har nedsatte funksjonsevner eller ei.

- Vi har blant annet fått tilbakemeldinger om at det er vanskelig å finne frem på dagens side, at ansattsøket ikke fungerer godt nok og at det ikke er mulig å oversette til andre språk, sier Ryste.

Struktur, nytt ansattsøk og oversettelsesmulighet er derfor noe av det som vil bli endret på den nye siden. Samtidig vil det som fungerer godt, som at du kan avtale møte med saksbehandlere via hjemmesiden, videreføres.

Hadsel kommune har gjennomført en anonym spørreundersøkelse angående hjemmesiden og tar fortsatt imot innspill. Her kan du være med å hjelpe oss med å utvikle hjemmesiden:

https://forms.gle/FMoU6u4QYTCcPTuy6

- En god hjemmeside gir svar på spørsmål, slik at folk slipper å kontakte oss for å få svar på enkle spørsmål. Den skal oppleves brukervennlig og du skal kunne utføre en del søknadsprosesser og lignende via siden. Samtidig er det mange som er nysgjerrige på kommunen og kanskje kan tenke seg å søke jobb her og de vil vi også forsøke å treffe med den nye siden, sier Ryste.

Tip a friendTips en venn